Négykerekű klasszikusok egy autórajongó szemével!

Dominik & Cars

Dominik & Cars

Utolsó kommentek:

roland767 2024.04.11. 06:56:24

Szia Dominik! A videók amik youtube-on voltak ezekről az autókról, máshol elérhetők esetleg? Nagyon szerettem nézni őket. Vagy ha le lehetne tölteni valahonnan, nekem az is megfelelne. Köszi előre is a választ. Az E39 és a W211 a kedvencem.

Bejegyzés: BMW E38 - Ilyen autó nem lesz többé

Gerberus 2023.12.30. 01:39:37

Allantéja volt Jockey-nak is a Mercik után a Dallasban.

Bejegyzés: Cadillac Seville STS - A legeurópaibb Cadillac?

vwszolnok 2023.10.26. 20:22:31

@Kalash Dominik: Örülök, nagyon jó hangulatú, informatív videók voltak, kitűnő aláfestő zene választással.

Csak egy ötlet. Esetleg Jaguar XJ sorozat videó? :-)

Köszönöm a válaszod!
Üdv, Imi

Bejegyzés: Mercedes-Benz W211 - A tökéletes Mercedes?

Kalash Dominik 2023.10.24. 10:30:38

@vwszolnok: Kedves Imi! Időhiány miatt sajnos fel kellett hagynom a videózással, a csatornát pedig felfüggesztettem. Az íráshoz viszont már kezdek visszatérni és elképzelhető, hogy a jövőben újraindul a YouTube csatorna is. :)

Köszönöm az érdeklődésed! :)
Üdv.,
Dominik

Bejegyzés: Mercedes-Benz W211 - A tökéletes Mercedes?

vwszolnok 2023.10.23. 15:21:11

Szia Dominik! Kissé Offtopic kérdés. A Youtube videók előfordulhat hogy nem találhatók már meg? Mintha ha a csatorna is eltűnt volna. Esetleg tervezed hogy W211-es videót készítesz?

Köszönöm, és további Sok Sikert!
Imi

Bejegyzés: Mercedes-Benz W211 - A tökéletes Mercedes?

Kalash Dominik 2023.04.19. 10:39:47

@Negrogo: Nekem úgyszintén, az egy kifejezetten eredményes termékelhelyezés volt a General Motors részéről. :)

Bejegyzés: Cadillac Seville STS - A legeurópaibb Cadillac?

Negrogo 2023.04.19. 09:36:02

Barhogyan is de nekem az Allante a bundy bounce miatt egett be. :)

Bejegyzés: Cadillac Seville STS - A legeurópaibb Cadillac?

Kalash Dominik 2023.04.12. 08:26:53

@geegee: Igen, egy 2012-es E220 CDI-nek vagyok a gazdája már négy éve. :) Három évig kerestem, mire megtaláltam, 130 ezer kilométerrel került hozzám, az első percig visszamenőleg minden papírja megvolt, a vásárlást megelőző átvizsgáláson is hibátlan volt. Szerintem egy nagyon jól sikerült konstrukció, a 170 lóerő pedig minden reális körülmény között bőven elegendő hozzá. Elegance kivitel, összkerékhajtást és légrugót szándékosan nem akartam.

Most nagyon elszaladtak az árak, egy durva 50 százalékos emelkedést látok ahhoz képest, mint amikor én vettem. A kínálat alján lévő darabok nagyon rizikósak, azokat senkinek nem ajánlom. Jó konstrukció a 212-es de csakis gondos gazdától szabad venni és karban kell tartani.

Tényleg nehéz most az autóválasztás, főleg, amióta minden szegmensben kilőttek az árak. Nem is beszélve arról, hogy egyáltalán nem tartósak a mai autók. Az elektromos vonal nem mindenki számára jelent alternatívát, benzines fronton pedig előbb-utóbb nagyon vissza fog ütni, hogy a végletekig minimalizálják a motorokat és mindent a turbóval akarnak megoldani.

Bejegyzés: Mercedes-Benz W211 - A tökéletes Mercedes?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.04.08. 22:53:52

Na, közben megnéztem jobban is ezeket a számokat, végső soron nem csúnyák ezek a gépek, semmi esetre sem mondanám.
Csak hát amelyik már elérhető árú ezekből, az kezd olyan is lenni, ahogy te is írod.
Neked a W212 van?
Az már szinte teljesen mai kategóriás gép, csodásak a képek a neten, gondolom, használtan sincs 7-8 millió alatt egy szebb, megkíméltebb darab.
És igen, ez a mindenen átható motorminiatürizálás eléggé lelombozó.Volt nálam múlt télen egy pár napig csereautóként egy Pögó 5008, szinte vadi újonnan, pár ezer km-rel az órájában.Vidéken használtam csak, nem is sokat, oda elégnek tűnt bőven, egymagam, csomag nélkül.
Mikor visszadtam, mert elkészült a saját kocsink (ilyen kaszkó csereautó volt a javítás idejére), utána tudtam meg, hogy valami 1.2-es vagy ilyesmi benzinmotorja volt, valszeg turbóval persze.
Úgy jónak tűnt, de ez még nem nevezhető igazi próbának.De tartósra nem biztos, hogy mernék én se venni ilyen ezerkecske motort, max csak akkor, ha pár év után leadhatnám, és ülhetnék egy újba megint.
Szóval maradok a meglévőnél én is.
Régen mondjuk a régi autó olcsó volt a prémium is, meg a nem prémium is.Manapság viszont nem olcsó, igaz, nem is olyanok a mai húszéves gépek, mint mondjuk az 1990-es években.
Nehéz ez az autóválasztás.
:D

Bejegyzés: Mercedes-Benz W211 - A tökéletes Mercedes?

Kalash Dominik 2023.04.08. 13:08:11

@geegee: a belső színek közötti különbség szerintem csak azért lett ennyire kontrasztos, hogy a katalógusban kellően látványos legyen, a gyakorlati tapasztalataim pont az itt látottak ellenkezőjét támasztják alá. Én legalábbis még soha nem láttam világos belsős Classic modellt a valóéletben... :D

A 211-es amúgy egy jól sikerült széria, ha az ember nem hanyagolja el a karbantartást, nagyon tartós tud lenni. A rozsda is kevésbé jellemző rá, az inkább a 210-est és 220-ast érintette nagyon keményen. Ma már inkább az a gond vele, hogy egyre nehezebb olyan belőle olyan példányt találni, aminek gazdája is volt.

Ez az idősödő prémium dolog mindig is nehéz kérdés volt... Mivel manapság egyre inkább tűnnek el az 5-6 milliós ársávból az érdemi módon is használható közép/ felső-közép kategóriás autók, megértem, hogy sokan inkább a használt prémium felé pártolnak el, habár annak is megvannak a maga buktatói.

Mikor négy évvel ezelőtt vásárlás előtt álltam, elmentem az egyik japán gyártó szalonjába szétnézni. Amikor az értékesítő megsúgta a 6,5 millió forintos alapárról induló SUV-ról (3 henger, 1.2-es motor), hogy autópályán érdemes meggondolni a nagyobb előzéseket, mert 130-nál elfogy a lendület, tudtam, hogy itt valami nagyon súlyosan félrement ár-érték arányt illetően. Pár napja megint ránéztem az új autókra, most ott tartunk, hogy a 8-9 milliós ársávban még mindig előfordulnak olyan kifejezések, mint az "1 literes motor" és a "lemezfelni", ami szerintem szürreális.

Ha az ember nem egy lerúgott, beazonosíthatatlan előéletű betegágyat vesz, utánanéz a típushibáknak és a lehetőségei is megvannak rá, hogy megfelelő színvonalon karbantartsa, életképes alternatíva tud lenni egy néhány éves prémium. Aztán persze van az a kategória is, amikor a bevakolatlan ház előtt ott parkol a 2 milliós, látványosan lelakott prémium, mert ugye a presztízs... :) De az már tényleg egy másik szint.

Bejegyzés: Mercedes-Benz W211 - A tökéletes Mercedes?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.04.06. 18:01:18

Én is max a kombit vinném, de 20+ évesen már nem Mergát vesz az ember.Már mint ha ilyen idős autóra van csak pénz.Illetve hát ez pont nem olcsó még ilyen korban sem, feleslegesen drága, túlságosan bonyolult és az a rozsdásodás botrány volt akkoriban.
Az meg vicces, hogy a szép, világos belsőt adták a spúrmodellekhez, a drágákhoz meg a ronda feketét, amit minden más gyártó az alapkivitelekhez ad...
:D

Bejegyzés: Mercedes-Benz W211 - A tökéletes Mercedes?

Burgermeister 2023.04.05. 04:40:38

SBC nelkul johetne egy kombi belole.

Bejegyzés: Mercedes-Benz W211 - A tökéletes Mercedes?

Gerberus 2023.04.02. 04:17:58

Amerikában lényegében megszűnt a saját személyautógyártás, leszámítva pár modellt, mint a Corvette, de egyébként SUV, terepjáró, pick-up, haszongépjármű az, amiben az USA még erős, személyautókban a németek, a japánok és a dél-koreaiak vették át a vezető szerepet, kis tulzással egy mai amerikai utcakép majdnem olyan, mint itthon! Persze a nevezett országok is nyomulnak az "amcsi" kategóriakban, van igazi nagy szedán és olyan pick-up is, amit simán amerikainak néznék, ha nem lenne rajta mondjuk a Toyota logó. És ami amerikai, az is sokat szelidült az elmúlt 20 évben, olyan utcakép, mint amiket a 70-es, 80-as évek filmjeiben láttunk soha nem fog visszatérni.

Bejegyzés: Megszűnik a Lincoln Continental

Gerberus 2023.04.02. 04:05:25

@Kalash Dominik: Igen, ha a fejlődés túlbonyolítottsággal jár az sosem jó, mert megnő a hibalehetőségek, és így akár a potenciális balesetek száma is. Most már több kamionon is kamera van tükör helyett, de egyszer menjen tönkre egy ilyen egy skandináv országúton a hóviharban, meghallgatnám milyen cirkonyás skandináv jelzőkkel sírja vissza a sofőr a tükröket! De ha, ahogy beszéltük is oké, komolyabb hiba nélkül elvan egy ilyen kocsi 20 vagy akár 30 évig is, majd utána kakukkol valami fontos elektronikavezérelt rendszer, amit csak informatikus szakember tudna orvosolni jó drága szervízköltséggel az a kocsi gazdasági totálkár, pusztán egy elszállt képernyő vagy nyáklap miatt, amit egy régebbi kocsiban jó esetben egy csavarhúzóval orvosolni lehetne! Ezért (sem) lesznek ezek veteránok, ahogy az okostelefonoknak sem lesz soha múzeumuk, mert mind egyszerű téglalap, szemben a sokféle butatelefonnal, amikből rengetegféle készült, lásd Nokia. Persze ez más terület, de az analógia megáll.

Bejegyzés: Így fejlődött a 7-es BMW az elmúlt 45 évben

Gerberus 2023.04.02. 03:47:22

@Kalash Dominik: Hát ilyen árak mellett, Magyarországon legalábbis ott is maradnak a szalonban. A magyar pénztárcák úgyis mindig a használt kocsikat részesítették előnyben, külföldön nyilván más a helyzet.

Bejegyzés: Yugo GV - Jugoszláv kicsi kocsi menni Amerika

Kalash Dominik 2023.04.01. 10:45:40

@Gerberus: a Die Hard 3 jelenete tényleg zseniális, pláne, mikor Jackson az aranyrúddal töri be az ablakát és még benne is felejti azt az autóban. :)

Nyilván teljesítményre és minőségre a Yugo már 40 évvel ezelőtt is nevetséges volt, pláne a V8-as cirkálók hazájában. Azzal együtt mivel rekord olcsó volt, alapfunkciókat teljesítő bevásárlókocsiként még így is talált magának közönséget. Láttam is erről egy korabéli amerikai interjút, mikor arról kérdezték a tulajdonosokat, hogy miért döntöttek a Yugo mellett, a válasz pedig szinte mindig az volt, hogy mert olcsóbb, mint egy használt autó.

Személy szerint pontosan ezt a vonatkozást hiányolom a mai minimálautók piacáról. Mivel nyilván nem mindenkinek van szüksége egy kéttonnás dízelre/ V8-ra, a kisméretű és takarékos városi autók létjogosultsága vitathatatlan. Viszont az, hogy 2023-ban egy ezer köbcentis kisautó listaára 9,5 millió forintról indul úgy, hogy még csak nem is konfiguráltam, hajmeresztő.

Bejegyzés: Yugo GV - Jugoszláv kicsi kocsi menni Amerika

Kalash Dominik 2023.04.01. 10:33:10

@Gerberus: teljesen igazad van. Én alapvetően nem vagyok a fejlődés ellen, de ez a mindent átható "technológia a technológiáért" filozófia egy pont után már inkább hátrány, mint előny. Azzal már önmagában sem értek egyet, hogy napjainkra az életünk szinte minden egyes aspektusát átvették a kisebb-nagyobb képernyők, még ott is, ahol egyébként nem is lenne rá semmi szükség, pláne az autókban.

Továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy a klíma vagy a rádió kezelőszerveinek semmi keresnivalójuk egy érintőképernyőn, amit egyszerűen lehetetlen anélkül kezelni, hogy le kellene venni a szemünket az útról. Nem is értem. A vezetés közbeni telefonnyomkodás szabálysértésnek minősül, de egy hatalmas tablet formájában funkcionáló műszerfal teljesen rendben van? Persze, szokták ilyenkor emlegetni megoldásként a hangalapú, virtuális asszisztenseket, de ezeknek a hatásfoka még a mobiltelefonok esetében is elég kérdéses. Kabaréba illő jelenet lenne, mikor az autópályán haladva négyszer kell elismételni az autónak az instrukciót, hogy vegye alacsonyabb hőfokra a fűtést.

Hangsúlyozom, a fejlődéssel nem lenne bajom, de az olyan dolgok (pl. ajtókilincs az autókon), amik az utóbbi 100 évben pofonegyszerűen működtek, feleslegesen és indokolatlanul túl lettek bonyolítva.

Bejegyzés: Így fejlődött a 7-es BMW az elmúlt 45 évben

Kalash Dominik 2023.04.01. 10:08:52

@Gerberus: ez nekem is feltűnt, főleg, hogy egyre nagyobbak a BMW-k. Az új 3-as például konkrétan akkora, mint az E34-es, ami a maga idejében egy kimondottan tágas autónak számított. Személy szerint az utolsó BMW, ami igazán megmozgatott és vágyakozással töltött el, az az E38-as volt. Az újabbak közül az F10-es még tetszene is, viszont abban szinte általános egyetértés van, hogy egy pillanat alatt át tud menni a gazdasági totálkárba.

A gyerekkoromat egy E34-esben töltöttem. Egy 1994-es, már a Vanos-szal szerelt, automata 520i-volt. Imádtuk, 27 évig volt meg. Nyilván az évek alatt karban kellett tartani, de minden volt, csak pénztemető nem. Szerettük is nagyon.

Egy időben volt még mellette egy 30 ezer kilométerrel vásárolt E60-as 525i-is. Élményre és menetkomfortra hihetetlenül jó volt, de azzal együtt sok fejfájást is okozott, mert hiába volt igényesen karbantartva, mindig adódott rajta valami, ami foglalkozást igényelt. Három év után meg is váltunk tőle.

Az i3 valóban "érdekes". Akárhányszor meglátok egyet, lesokkol a megállapítás, hogy ugyanaz az embléma van rajta, mint a cápa 6-oson... Hiába, változik a világ... :)

Bejegyzés: BMW E39 - A tökéletes BMW?

Gerberus 2023.04.01. 09:06:26

Innen is lehet filmes élményünk: a Die Hard 3. "Ez egy Yugo, keveset fogyaszt, viszont nem megy!" Amúgy szerintem is az történt, ami a Ladával, Daciaval, meg minden KGST-csodával, amit "tökés országokba" is exportáltak: egy kis, akár szerényebb jövedelmű embercsoport vett valamennyit belőlük, talán poénból is, de igazából semmi presztízsük, becsületük nem volt ott, még úgy sem, hogy próbálták az exportmodelleket jobb minőségben előállítani. Ott, ahol dúskálni lehetett az új, illetve jobb-rosszabb használt nyugati és távol-keleti kocsik közt ugyan mi esélye volt bárminek a keleti blokkból?! Némi szocialista egzotikum, ez minden.

Bejegyzés: Yugo GV - Jugoszláv kicsi kocsi menni Amerika

Gerberus 2023.04.01. 08:24:20

Azt gondolom az "okosságról", hogy én nem akarok okosfogkefét, és szerintem sokan mások sem. A túlelektronizáltság hátránya már most is megjelenik, hát majd később, mikor az "oldtimer" G70-es képernyőjén nem jelenik meg a sebességmérő, és hírtelen informatikust kell hívni autószerelő helyett, aki majd azt mondja: vegyen egy új kijelzőt 200 000-ért, miközben egy analog műszer – ha azzal működne – a morzsájába kerül! Persze egy G70 sose lesz E23 vagy akár E32!

Bejegyzés: Így fejlődött a 7-es BMW az elmúlt 45 évben
süti beállítások módosítása